woensdag 13 oktober 2010

Oma's gezondheids tip!



























Vandaag heb ik voor jullie een paar gezondheids tips van oma.
Omdat er nu een griepje heerst kunnen de tips misschien wel bij jou of bij andere goed van pas komen.

Als je last van buikpijn hebt kun je de volgende dingen doen:

- Anijsthee drinken.
- Een kompres van rauwe kool geeft warmte en is een weldaad voor uw buik.

Merk je dat je buikpijn nu al toch meer een griepje begint te worden kun je het volgende doen:

- Eet veel appels, op de nuchtere maag.
- Neem een glas rode of zwarte bessensap als u een griep of verkoudheid voelt opkomen.
- Een lekkere bouillon van uiten is een goede manier om griep en verkoudheid op afstand te houden. Doe er eventueel nog wat knoflook bij.

Heb je last van hoest en keelpijn kun je het volgende doen:

- Maak thee van de toppen van jonge brandnetels. Drie maal daags een kopje en het hoesten vermindert.
- Snij rauwe ui in schijven en stroei er suiker over. Een paar uur laten staan. De siroop die onstaat is een goed middel tegen hoest.
- Kook bruine kandij en drop in een weinig water. Af laten koelen. Voeg honing toe en u heeft een goed middel tegen hoest s'morgens en s'avonds een eetlapel nemen.
- Dompel een linnen doek in koud water. Uitwringen en daarna om je hals doen. Hierover een wollen das en snel naar bed.
- Leg s'nachts een warme doek met daarop zuivere varkensreuzel op je borst.
- Neem een eetlepe zwartebessensap.
- Een opkomende keelpijn kan soms in de keim gesmoord worden door het eten van een flinke portie ijs.

Het laatst onderwerp wat ik met jullie ga behandelen is hoofdpijn:

Dit heeft niet echt iets met een griep te maken maar wel erg handig voor de stappers onder ons:
- Hoofdpijn na een overvloedig alchoholgebruik kan men vermijden door voor het slapen gaan een appel te eten.

En als je gewoon hoofdpijn hebt:

- Doe de armen tot aan de ellebogen in een teil koud water en de hoofdpijn verdwijnt.
- Leg een warme doek in de nek voor een betere doorbloeding.
- Masseer het voorhoofd met olie van morjolein.

Dit waren de tips van oma.
Heb je nog vragen voor oma, stel ze gerust.

Ik wil bij deze wel zeggen dat ik de tips niet zelf heb toegepast.
Dus ik weet niet of het helpt!

5 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuk idee! Ga hier vooral mee door, ik heb al een vraag voor volgende week! x liefs!

Anoniem zei

Wat een handige tips. Anijsthee vind ik zelf niet zo lekker. Als ik de volgende keer hoofdpijn heb ga ik de olie van morjolein proberen. Liefs, xxxx

Tatjana zei

Leuke tips zeg!

Lynsey (Lynseybeauty!) zei

@Kalypso. Oke ik ben benieuwd! Laat je me weten of het werkt?

Miranda zei

Leuke tips;D

About Me

Mijn foto
Lynsey
Dieren, Netherlands
Hallo allemaal. Mijn naam is Lynsey en ik ben 19 jaar oud en ben een student. Fashion en Beauty is een grote hobby van mij en daarom wil ik dit met jullie delen. Je kunt me mailen voor vragen, tips, opmerkingen en andere dingen. Mijn mail adres is : Lynseybeauty@hotmail.com . Liefs Lynsey
Mijn volledige profiel tonen
Lynsey's Fasion. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Follow me with bloglovin

Follow Lynseys Beauty

Twitter

Lynsey

Forumspring

Kijk ook eens op:

nailoholic.com patries.nu Kalypso.nl.tt mardymakeupshop.blogspot.com mardymakeupshop.nl www.ashottofbeauty.nl

Stats